Projectgegevens
Opdrachtgever | Gemeente Brielle (opdrachtgever)- Onderwijsgroep PRIMO (schoolbestuur) |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opdrachtgever | Gemeente Brielle (opdrachtgever)- Onderwijsgroep PRIMO (schoolbestuur) |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
Aantal leerlingen (huidig/maximaal) | 135 / 136 |
---|---|
BVO (nieuwbouw/verbouw) | 4.467 / - |
Aantal m2 bvo voor onderwijs | 1.129 |
Aantal m2 bvo voor overige activiteiten | 3.338 |
Overige activiteiten | - Buitenschoolse opvang (90 m2)- Peuterspeelzaal (94 m2)- sportzaal -inpandig bereikbaar voor school en dorpshuis (554 m2)Dorpshuis met foyer, 3 zalen (2 x 60 m2 (koppelbaar), 1 x 200 m2), senioren- en jeugdruimte - inpandig bereikbaar voor school (1.256 m2)Fysiotherapieruimte binnen dorpshuisdomeinCommerciële ruimtes (kapsalon, buurtwinkel,gerund door clienten Zuidwester (lvg)) (totaal 192 m2)Woningen (12 appartementen) - inpandige verbinding naar dorpshuis en winkel (1.152 m2) |
Medegebruikers van het gebouw | peuterspeelzaal, BSO, bibliotheek (binnen schooldomein), lokale en regionale verenigingen (bridge- en klaverjasclub, kinderclub, ouderensoos); jongeren, ouderen, dorpsbewoners; lokale en regionale sportverenigingen |
Jaartal 1e initiatief tot project | 2006 |
---|---|
Datum bouwkundige oplevering | 16-12-2011 |
Ingebruikname project | 01-03-2012 |
Energieprestatiecoëficient (EPC) | 0,92 (school) totale gebouw 0,94. |
---|
Architectenbureau | R4A (Room for Architecture), Rijswijk |
---|---|
Overige ontwerpers en adviseurs | IOB, Hellevoetsluis (bouwkostenadvies)Beekink, Nieuwerkerk a.d. Ijssel (installaties)Peutz, Zoetermeer (bouwfysica)Royal Haskoning, Rotterdam (buitenruimtes)SOAB, Breda (veilige schoolzone)DJGA, Rotterdam (binnenhuisarchitect) |
Aannemer(s) | Waal Bouw, Vlaardingen (bouwkundig)A&B Elektrotechniek, Zuid-Beijerland (installaties)Wallaard, Noordeloos (buitenruimte) |
Investeringsbudget onderwijs | € 2.000.754 (schooldomein) |
---|---|
Type aanvullend bedrag | woningen en winkeltjes (investeringsbudget tevens verkoopopbrengst) |
Bedrag | € 1.935.613 |
Aangewend voor | realisatie appartementen in deze multifunctionele accommodatie |
Type aanvullend bedrag | dorpshuisdomein - gemeentelijk budget |
Bedrag | € 2.667.670 |
Aangewend voor | realisatie dorpshuisdomein en sportzaal in deze multifuntionele accommodatie |
Type aanvullend bedrag | - |
Bedrag | - |
Aangewend voor | - |
Totale stichtingskosten | 6.604.037 |
Onderwerp | Aandachtspunt ontwerp | Ervaring dagelijks gebruik |
---|---|---|
Luchtkwaliteit | Belangrijk | Tevreden |
Thermisch comfort | Belangrijk | Tevreden |
Visueel comfort | Neutraal | Zeer tevreden |
Akoestisch comfort | Belangrijk | Zeer tevreden |
Materialisatie | Heel belangrijk | Neutraal |
Energieprestatie | Belangrijk | Niet ingevuld |
ICT | Belangrijk | Niet tevreden |
Flexibiliteit | Heel belangrijk | Neutraal |
Uitbreidbaarheid | Belangrijk | Neutraal |
Toegankelijkheid | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Heel belangrijk | Niet tevreden |
Exploitatiekosten | Belangrijk | Niet ingevuld |
- | Niet ingevuld | Niet ingevuld |
Luchtkwaliteit | De ramen kunnen gewoon open en dicht naar behoefte en dmv de roosters is de luchttoevoer goed te regelen. |
---|---|
Thermisch comfort | De school is 's winters behaaglijk warm. Alle lokalen liggen op het noorden. Mede daarom is gekozen voor alleen natuurlijke ventilatie. Toch kan het 's zomers op de bovenverdieping erg warm worden en missen we ventilatiemogelijkheden. Mogelijk kunnen in de toekomst sunscreens worden aangebracht. |
Visueel comfort | Het gebouw is kleurig, fleurig, gezellig en lekker licht. De klassen zijn groot genoeg. Omdat de lokalen op het noorden liggen hebben we geen last van zon- of hinderlijke lichtinval. Doordat het een compact gebouw is hebben we een goed overzicht |
Akoestisch comfort | Het geluid is erg prettig en gedempt. |
Materialisatie | Er is gebruik gemaakt van vrolijke en speelse kleuren en aantrekkelijke schilderingen. |
Energieprestatie | - |
ICT | In alle lokalen zijn digiborden en computeraansluitingen. Er zijn de eerste 6 maanden aanloopproblemen geweest met de ICT en telefonie. Nu moeten we over op kabel omdat we teveel ICT in huis hebben voor de gewone verbinding. |
Flexibiliteit | Hoewel de school met 135 leerlingen 8 leslokalen heeft, komt de school soms ruimten tekort om flexibel te kunnen werken met naschoolse activiteiten en gezamenlijke activiteiten met alle kinderen. De school heeft geen aula. Hiervoor willen we meer gebruik gaan maken van het dorpshuis. |
Uitbreidbaarheid | De school heeft 135 leerlingen en 8 leslokalen. We verwachten ook op termijn geen noodzaak tot uitbreiding. Maar eventueel kan de BSO-ruimte of de mediatheek worden omgebouwd tot leslokaal. |
Toegankelijkheid | Prima |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Binnen het schooldomein is sprake van intensief multifunctioneel gebruik door school, bso en peuterspeelzaal. School en dorpshuis zitten onder één dak. Ook dat geeft mogelijkheden! Op dit moment is er in onze ogen nog onvoldoende sprake van medegebruik. Hierover willen we nadere afspraken gaan maken met het dorpshuis. |
Exploitatiekosten | - |
- | - |