Projectgegevens
Opdrachtgever | Stichting Mijnplein |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opdrachtgever | Stichting Mijnplein |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
Aantal leerlingen (huidig/maximaal) | 489 / 445 |
---|---|
BVO (nieuwbouw/verbouw) | 3.436 / - |
Aantal m2 bvo voor onderwijs | 2.645 |
Aantal m2 bvo voor overige activiteiten | 791 |
Overige activiteiten | peuterwerk, kinderdagverblijf en buitenschoolse opvang |
Medegebruikers van het gebouw | KOOS (kinderopvangorganisatie Salland, die vanaf 1 maart 2013 ook het peuterwerk aanbiedt)De Dolfijn, katholieke Dalton basisschoolDe Gouden Emmer, protestants-christelijke basisschool |
Jaartal 1e initiatief tot project | 2009 |
---|---|
Datum bouwkundige oplevering | 09-03-2012 |
Ingebruikname project | 19-03-2012 |
Energieprestatiecoëficient (EPC) | 0,497 |
---|
Architectenbureau | Kristinsson Architecten, Deventer, dhr. ing. H.W. Koops |
---|---|
Overige ontwerpers en adviseurs | Sijperda Hardy, IJlst (adviseur W&E)Ingenieursbureau Peree, Deventer (constructies) |
Aannemer(s) | Bouwbedrijf Jansman, Luttenberg |
Investeringsbudget onderwijs | € 4.263.264 |
---|---|
Type aanvullend bedrag | Gemeente Raalte, project IMG (investeren met gemeenten) |
Bedrag | € 215.000 |
Aangewend voor | duurzaamheidsmaatregelen (t.o.v. bouwbesluit: halveren EPC 1,3) |
Type aanvullend bedrag | Provincie Overijssel, "klimaatbestendig bouwen met gemeenten" |
Bedrag | € 169.000 |
Aangewend voor | sedumdak (binnenklimaat, natuurlijke materialen, hemelwaterstromen) |
Type aanvullend bedrag | inbreng samenwerkingspartners |
Bedrag | € 821.000 |
Aangewend voor | gezamenlijke en eigen ruimten voor kinderopvang en peuterwerk |
Totale stichtingskosten | € 5.468.264 |
Onderwerp | Aandachtspunt ontwerp | Ervaring dagelijks gebruik |
---|---|---|
Luchtkwaliteit | Heel belangrijk | Tevreden |
Thermisch comfort | Belangrijk | Neutraal |
Visueel comfort | Belangrijk | Neutraal |
Akoestisch comfort | Belangrijk | Tevreden |
Materialisatie | Belangrijk | Tevreden |
Energieprestatie | Heel belangrijk | Tevreden |
ICT | Belangrijk | Tevreden |
Flexibiliteit | Heel belangrijk | Tevreden |
Uitbreidbaarheid | Neutraal | Neutraal |
Toegankelijkheid | Belangrijk | Tevreden |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Belangrijk | Tevreden |
Exploitatiekosten | Belangrijk | Tevreden |
- | Niet ingevuld | Niet ingevuld |
Luchtkwaliteit | gerealiseerd naar normen "frisse scholen" met nieuwste technologieën |
---|---|
Thermisch comfort | verschillen koude-warmte in het gebouw vragen aanvullende regeltechniek; wordt aanvullend gerealiseerd op geleide van bevindingen van gebruikers |
Visueel comfort | - |
Akoestisch comfort | in lesruimten uitstekend, overige ruimten goed |
Materialisatie | karakteristiek en consistent ontwerp, consequent materiaalgebruik met oog voor herbruikbaarheid in de toekomst |
Energieprestatie | grote opgave die zeer goed geslaagd is |
ICT | - |
Flexibiliteit | - |
Uitbreidbaarheid | - |
Toegankelijkheid | - |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | groeit in dagelijkse praktijk; gebouw daagt daartoe uit en belemmert niet |
Exploitatiekosten | beeld is nog niet eenduidig; te korte ervaringsperiode |
- | - |