Projectgegevens
Opdrachtgever | Gemeente s'-Hertogenbosch |
---|---|
Onderwijssoort | (voortgezet) speciaal onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | Gemeente 's-Hertogenbosch, Bob Barten |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opdrachtgever | Gemeente s'-Hertogenbosch |
---|---|
Onderwijssoort | (voortgezet) speciaal onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | Gemeente 's-Hertogenbosch, Bob Barten |
Aantal leerlingen (huidig/maximaal) | 198 / 200 |
---|---|
BVO (nieuwbouw/verbouw) | 7.490 / - |
Aantal m2 bvo voor onderwijs | 6.660 |
Aantal m2 bvo voor overige activiteiten | 830 |
Overige activiteiten | 700 m2 Sporthal / toestellenberging / kleedlokalen130 m2 Zwembad / kleedlokalen |
Medegebruikers van het gebouw | a. Tolbrug Specialistische Revalidatieb. Zorgaanbieder Cello (therapeutische Peutergroepen)c. Zorgaanbieder SWZ (naschoolse- en vakantieprogramma’s |
Jaartal 1e initiatief tot project | 2007 |
---|---|
Datum bouwkundige oplevering | 31-08-2012 |
Ingebruikname project | 22-10-2012 |
Energieprestatiecoëficient (EPC) | 0,746 |
---|
Architectenbureau | Frencken Scholl Architecten Maastricht |
---|---|
Overige ontwerpers en adviseurs | Volantis (adviseur E-W) Venlovan Rossum (constructie) AmsterdamArcadis (bouwmanagment) BodegravenPeutz (bouwfisica) Kerkrade |
Aannemer(s) | Mertens Bouwbedrijf B.V. Weert |
Investeringsbudget onderwijs | aanneemsom €8.585.858,00 (incl. installaties, excl. terrein) |
---|---|
Type aanvullend bedrag | Buitenterrein (speel, werk- en ontdeklocatie) |
Bedrag | € 128.000,00 (sponsoring door Stg. Vrienden vanhet JBZ) |
Aangewend voor | Verbinding schoolgebouw met omgeving (duurzaamheid) |
Type aanvullend bedrag | Aangepast Cruyff Court |
Bedrag | € 50.000,00 (sponsoring door Stg. Vrienden van het JBZ) |
Aangewend voor | Integratie met buurt (sociale en sportieve betekenis) |
Type aanvullend bedrag | - |
Bedrag | - |
Aangewend voor | - |
Totale stichtingskosten | - |
Onderwerp | Aandachtspunt ontwerp | Ervaring dagelijks gebruik |
---|---|---|
Luchtkwaliteit | Heel belangrijk | Tevreden |
Thermisch comfort | Belangrijk | Tevreden |
Visueel comfort | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Akoestisch comfort | Belangrijk | Neutraal |
Materialisatie | Belangrijk | Tevreden |
Energieprestatie | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
ICT | Belangrijk | Tevreden |
Flexibiliteit | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Uitbreidbaarheid | Neutraal | Neutraal |
Toegankelijkheid | Heel belangrijk | Tevreden |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Exploitatiekosten | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
veiligheid en uitdaging in ontwerp en gebouw | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Luchtkwaliteit | - |
---|---|
Thermisch comfort | - |
Visueel comfort | - |
Akoestisch comfort | - |
Materialisatie | - |
Energieprestatie | - |
ICT | - |
Flexibiliteit | - |
Uitbreidbaarheid | - |
Toegankelijkheid | - |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | - |
Exploitatiekosten | - |
veiligheid en uitdaging in ontwerp en gebouw | Dit thema is voor de gebruiker van groot belang geweest; gezien de doelgroep van de school (mytyl- en tyltyl leerlingen) is veiligheid natuurlijk een vereiste, maar de gebruiker wilde tevens een gebouw waarin overal speelse uitdagingen zitten, dit om ze zelfstandigheid van de leerlingen al werkende, maar ook spelenderwijs te vergroten. |