Projectgegevens
Opdrachtgever | ST. voor CHR. Speciaal Basisonderwijs Barneveld e.o. |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opdrachtgever | ST. voor CHR. Speciaal Basisonderwijs Barneveld e.o. |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
Aantal leerlingen (huidig/maximaal) | 229 / 240 |
---|---|
BVO (nieuwbouw/verbouw) | 2695 / - |
Aantal m2 bvo voor onderwijs | - |
Aantal m2 bvo voor overige activiteiten | - |
Overige activiteiten | - |
Medegebruikers van het gebouw | - |
Jaartal 1e initiatief tot project | 2007 |
---|---|
Datum bouwkundige oplevering | 16-07-2010 |
Ingebruikname project | 18-08-2010 |
Energieprestatiecoëficient (EPC) | - |
---|
Architectenbureau | BRTArchitecten Alkmaar, dhr E.D. van Wel |
---|---|
Overige ontwerpers en adviseurs | - |
Aannemer(s) | vanDriestenbouw Ede, dhr D. Honcoop |
Investeringsbudget onderwijs | 4.730.346 |
---|---|
Type aanvullend bedrag | eigen bijdrage schoolbestuur |
Bedrag | 50.000 |
Aangewend voor | zonnepanelen en warmteabsorptiepunt (duurzaamheid) |
Type aanvullend bedrag | - |
Bedrag | - |
Aangewend voor | - |
Type aanvullend bedrag | - |
Bedrag | - |
Aangewend voor | - |
Totale stichtingskosten | 4.780.346 |
Onderwerp | Aandachtspunt ontwerp | Ervaring dagelijks gebruik |
---|---|---|
Luchtkwaliteit | Belangrijk | Tevreden |
Thermisch comfort | Belangrijk | Tevreden |
Visueel comfort | Heel belangrijk | Tevreden |
Akoestisch comfort | Heel belangrijk | Tevreden |
Materialisatie | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Energieprestatie | Belangrijk | Tevreden |
ICT | Belangrijk | Zeer tevreden |
Flexibiliteit | Belangrijk | Tevreden |
Uitbreidbaarheid | Neutraal | Neutraal |
Toegankelijkheid | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Neutraal | Tevreden |
Exploitatiekosten | Belangrijk | Tevreden |
- | Niet ingevuld | Niet ingevuld |
Luchtkwaliteit | In het ontwerp hebben we rekening gehouden met het kunnen openen van ramen in de lokalen. Hierdoor en door het aangelegde afzuigsysteem kunnenwe de luchtkwaliteit goed onder controle houden |
---|---|
Thermisch comfort | Per lokaal/ruimte is de temperatuur in te regelen. Dit geeft de gebruiker de kans om rekening te houden met zijn eigen gevoelswaarde. We hebben gekozen voor een hoge capaciteit aan te vragen warmte, zodat de ketels nooit tot het echte maximum hoeven te gaan |
Visueel comfort | De opdracht van de gemeente was om gelet op de plek het gebouw a.h.w. moest opvallen tussen de 2 grote kerken. Dit is meer dan gelukt. Iedereen heeft het over het groene gebouw met haar bijzondere vormgeving |
Akoestisch comfort | Naast het akoetsische plafond is er in de lokalen gebruik gemaakt van een speciaal voor het project ontworpen vloerbedekking. Deze stoffen vloerbedekking is eenvoudig te reinigen, maar zorgt bovenal voor een prettige akoestiek en een huiselijke sfeer in de lokalen. |
Materialisatie | We hebben gekozen voor materialen die tegen een stootje kunnen en voor de buitenkant gebruik gemaakt van de zgn. gudbondbeplatingen |
Energieprestatie | Mede door de goede isolatie kunnen we het energiegebruik zo laag mogelijk houden. Daarnaast zorgen zowel de zonnepanelen als de gasabsorptiepomp voor een nog grotere reductie |
ICT | Bij het ontwerp is al rekening gehouden met voldoende aansluitpunten zowel in de lokalen als in de andere ruimtes. Tevens hebben we in alle 16 lokalen digiborden kunnen plaatsen. |
Flexibiliteit | De school is eenvoudig uit te breiden met twee lokalen. Veel binnenwanden zijn op eenvoudige wijze te verwijderen om ander gebruik mogelijk te maken. de toiletten en ander 'vaste' voorzieningen zijn opgenomen in een centraal gelegen kern, zodat deze toekomstige verbouwingen niet in de weg staan. |
Uitbreidbaarheid | Het is in principe nog mogelijk om de school uit te breiden met 2 lokalen |
Toegankelijkheid | De school is rolstoeltoegankelijk en voorzien van een lift. Fysiek zijn we in staat om alle leerlingen met zorgvragen op te vangen |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | De school is rolstoeltoegankelijk en voorzien van een lift. Fysiek zijn we in staat om alle leerlingen met zorgvragen op te vangen |
Exploitatiekosten | Gelet op de manier van bouwen, gebruik materialen, vorm, goede isolaties, etc. is het mogelijk om de exploitatiekosten binnen de perken te houden |
- | - |