Projectgegevens
Opdrachtgever | Vivente |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opdrachtgever | Vivente |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
Aantal leerlingen (huidig/maximaal) | 175 / 250 |
---|---|
BVO (nieuwbouw/verbouw) | 1.998 / - |
Aantal m2 bvo voor onderwijs | 1.391 |
Aantal m2 bvo voor overige activiteiten | 607 |
Overige activiteiten | gymzaal en BSO |
Medegebruikers van het gebouw | de gymzaal wordt door meerdere scholen en sportverenigingen gebruikt; de BSO is in handen van Landstede Kinderopvang |
Jaartal 1e initiatief tot project | 2005 |
---|---|
Datum bouwkundige oplevering | 29-04-2010 |
Ingebruikname project | 17-05-2010 |
Energieprestatiecoëficient (EPC) | - |
---|
Architectenbureau | HLH heeft het ontwerp gemaakt; na de bedrijfbeeindiging heeft De Bruin Architecten de uitvoering overgenomen |
---|---|
Overige ontwerpers en adviseurs | Intechno Veenendaal (installatieadvies)Stoel Partners/Grondtmij (constructieadvies) |
Aannemer(s) | Hemeltjen Wijhe |
Investeringsbudget onderwijs | € 3.089.174 |
---|---|
Type aanvullend bedrag | investering BSO |
Bedrag | € 156.201 |
Aangewend voor | bouw BSO-ruimte |
Type aanvullend bedrag | Marshvoorzieningen |
Bedrag | € 62.401 |
Aangewend voor | brandmeldinstallatie inbraakbeveiliging en valbeveiliging |
Type aanvullend bedrag | extra krediet gemeente Zwolle |
Bedrag | € 432.739 |
Aangewend voor | bouw |
Totale stichtingskosten | € 3.682.823 |
Onderwerp | Aandachtspunt ontwerp | Ervaring dagelijks gebruik |
---|---|---|
Luchtkwaliteit | Heel belangrijk | Tevreden |
Thermisch comfort | Heel belangrijk | Tevreden |
Visueel comfort | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Akoestisch comfort | Heel belangrijk | Tevreden |
Materialisatie | Belangrijk | Neutraal |
Energieprestatie | Belangrijk | Zeer tevreden |
ICT | Belangrijk | Zeer tevreden |
Flexibiliteit | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Uitbreidbaarheid | Belangrijk | Neutraal |
Toegankelijkheid | Belangrijk | Zeer tevreden |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Belangrijk | Zeer tevreden |
Exploitatiekosten | Belangrijk | Zeer tevreden |
de stedebouwkundige uitgangspunten, i.v.m. de ligging van de school in een park aan de rand van de stad | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Luchtkwaliteit | De school is gebouwd van uit de uitgangspunten van “gezonde klassen”. Elke ruimte is uitgerust met een temperatuur- en CO2 meter. |
---|---|
Thermisch comfort | De school heeft vloerverwarming, wat een constante temperatuur geeft en bijdraagt aan een prettig klimaat. Doordat er dus ook geen radiatoren zijn is een bijkomend voordeel dat de muurruimte maximaal te gebruiken is. |
Visueel comfort | De school heeft veel en grote raampartijen, wat voor veel daglichttoetreding zorgt. Daardoor is er een plezierig werklicht. De opvallend gekleurde vloer geeft een warme en speelse indruk, terwijl de muren rustig wit gehouden zijn. |
Akoestisch comfort | De verschillende ruimtes hebben een verschillende akoestiek, passend bij de gewenste sfeer. Door toepassing van meer of minder geluidsabsorberende materialen wordt de juiste akoestiek bereikt. In de workshop ruimtes is de nagalmtijd teruggebracht door akoestische wandpanelen, die in de kleur van het lokaal zijn uitgevoerd met bijzondere en uitnodigende afbeeldingen. |
Materialisatie | geen bijzonderheden |
Energieprestatie | Het gebouw is volgens de actuele normen gebouwd, en voorzien van zonnepanelen. |
ICT | Het gebouw is maximaal flexibel opgezet rondom de ICT infrastructuur. In het gehele gebouw is een optimale dekking voor draadloos internet. Een bekabeld netwerk is ook mogelijk, want in de school zijn er flexibele stroom- en UTP punten aangebracht in de vorm van pilaren die op vrijwel elke plek in de betreffende ruimtes geplaatst kunnen worden. |
Flexibiliteit | De verschillende ruimtes liggen vast ten opzichte van elkaar, maar door toepassing van flexibele wanden op een paar plaatsen (speellokaal, gespreksruimtes), zijn deze ruimtes onderling koppelbaar, waarmee ze een geschikt gemaakt kunnen worden voor andere, nieuwe doeleinden. Door het ontbreken van radiatoren (vloerverwarming) en het toepassen van centrale garderobes is de beschikbare onderwijsruimte maximaal te benutten. De inrichting kan vrij gewijzigd worden, omdat er geen rekening gehouden hoeft te worden met obstakels als kapstokken of radiatoren. |
Uitbreidbaarheid | De school staat vrij in haar omgeving, met voldoende ruimte voor uitbreiding. Op de eerste verdieping is nu een dakterras, dat gebruikt wordt als buitenlokaal (dierenhokken en tuintjes), maar dat relatief eenvoudig overkapt kan worden en zodoende uit te breiden is tot extra lesruimte of BSO-ruimte. |
Toegankelijkheid | De school heeft inpandig vrijwel geen drempels, of hele lage drempels. Alle deuren zijn breed en veel van hen zijn klapdeuren, die makkelijk te openen zijn voor minder validen. Er is een ruim mindervaliden toilet met een handdouche aanwezig. |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Op de eerste verdieping is een BSO-ruimte aanweizg. Deze ruimte is echter vooral geschikt als huiskamer. De BSO maakt gebruik van de schoolfaciliteiten bij haar activiteiten. Onder hetzelfde dak van de school is een gemeentelijke gymfaciliteit aanwezig, die ook gebruikt wordt door sportverenigingen en dergelijke. De school huisvest na schooltijd een muziekschool, een Aikido vereniging en een koor. |
Exploitatiekosten | De gemiddelde kosten zijn lager dan bij de andere scholen van Vivente |
de stedebouwkundige uitgangspunten, i.v.m. de ligging van de school in een park aan de rand van de stad | De school ligt in/aan een wijkpark. De school heeft er met haar buiteninrichting rekening mee gehouden dat de faciliteiten van het park maximaal benut worden. Het schoolplein is om die reden niet voorzien van veel ruimtevretende klimtoestellen, aangezien er een speeltuintje in het park aanwezig is. Op het schoolplein is een waterpomp, een buitenklas, Tubano drums, een verkeerparcourtje, een zandbak en nog wat kleine speelmogelijkheden gerealiseerd. |