Projectgegevens
Opdrachtgever | Stichting Kindante |
---|---|
Onderwijssoort | (voortgezet) speciaal onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opdrachtgever | Stichting Kindante |
---|---|
Onderwijssoort | (voortgezet) speciaal onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
Aantal leerlingen (huidig/maximaal) | 210 / 210 (8 groepen SO; 16 groepen VSO) |
---|---|
BVO (nieuwbouw/verbouw) | 3.200 / - |
Aantal m2 bvo voor onderwijs | 210 (8 groepen SO; 16 groepen VSO) |
Aantal m2 bvo voor overige activiteiten | - |
Overige activiteiten | - |
Medegebruikers van het gebouw | - |
Jaartal 1e initiatief tot project | 2000 |
---|---|
Datum bouwkundige oplevering | 15-07-2011 |
Ingebruikname project | 01-08-2011 |
Energieprestatiecoëficient (EPC) | 1,09 de norm van 2009 was 1,3 |
---|
Architectenbureau | HKL Architecten, Sittard |
---|---|
Overige ontwerpers en adviseurs | -landschap: Heukelom-Verbeek landschapsarchitecten, Gulpen-installatie W: Curvers raadgevende ingenieurs, Gulpen-installatie E: Pinxten electroadvies, Weert-constructie: van der Werf en Nass, maastricht |
Aannemer(s) | -bouwkundig: Maessen bouw en vervolgens Maessen Bouwmij te Heel-installatie W: Homij Technische installaties te Geleen-installatie E: Dassen Eurostroom te Maastricht-terreinaannemer: Kurvers Wegenbouw te Heerlen |
Investeringsbudget onderwijs | € 4.456.000,-(normvergoeding bouwkosten rekening gemeente excl. 19% BTW) |
---|---|
Type aanvullend bedrag | eigen bijdrage aan duurzaamheid |
Bedrag | 230.000 |
Aangewend voor | aardwarmte |
Type aanvullend bedrag | sponsorbijdrage en arbeidsmarkttoelage |
Bedrag | € 160.000 en ........... |
Aangewend voor | tuinkas, snoezelruimte, bedrijfskeuken, inrichting 'Ons huis" |
Type aanvullend bedrag | eigen bijdrage boven normvergoeding |
Bedrag | 169.000,- |
Aangewend voor | veiligheidsaspecten; meerwerken; inrichting keuken en gymzaal, dubbele onderzoekskosten |
Totale stichtingskosten | € 5.015.000 |
Onderwerp | Aandachtspunt ontwerp | Ervaring dagelijks gebruik |
---|---|---|
Luchtkwaliteit | Belangrijk | Neutraal |
Thermisch comfort | Belangrijk | Tevreden |
Visueel comfort | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Akoestisch comfort | Belangrijk | Tevreden |
Materialisatie | Heel belangrijk | Tevreden |
Energieprestatie | Belangrijk | Tevreden |
ICT | Belangrijk | Zeer tevreden |
Flexibiliteit | Belangrijk | Zeer tevreden |
Uitbreidbaarheid | Niet belangrijk | Tevreden |
Toegankelijkheid | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Helemaal niet belangrijk | Zeer tevreden |
Exploitatiekosten | Belangrijk | Tevreden |
- | Niet ingevuld | Niet ingevuld |
Luchtkwaliteit | - |
---|---|
Thermisch comfort | de school is voorzien van vloerverwarming waardoor er geen radiatoren etc aanwezig zijn waar kinderen zich aan kunnen bezeren. Tevens is alles per lokaal bij te regelen wat het comfort verhoogd. |
Visueel comfort | bij een school voor kinderen met een autisme is een visueel rustige omgeving erg belangrijk. Er is dan ook gezocht naar een rustig ontwerp dat kinderen toch uitdaagt om te spelen. Waar plekken en diverse belevingswerelden kunnen ontstaan.De school is, ondanks dat ze groot is, heel overzichtelijk en toch niet saai. Kinderen weten altijd waar ze zijn. Er zijn veel herkenningspunten. |
Akoestisch comfort | - |
Materialisatie | de gebruikte materialen zijn duurzaam en kwalitatief hoogwaardig |
Energieprestatie | een deel van de verwarming wordt opgevangen door aardwarmte |
ICT | de school is voorzien van een glasvezelaansluiting en een hoogwaardig ict netwerk |
Flexibiliteit | Voor deze speciale doelgroep is vastheid van locatie van groot belang. Dit geldt vooral voor de benedenbouw. Flexibiliteit is dan ook net niet wenselijk . |
Uitbreidbaarheid | Voor deze speciale doelgroep is deze grote een optimum. Uitbreidbaarheid is van ondergeschikt belang. Uitbreidbaarheid is wel goed mogelijk. |
Toegankelijkheid | Het gebouw bestaat uit twee scholen die zich boven elkaar bevinden. Door slim gebruik te maken van het in het terrein aanwezige hoogteverschil heeft het gebouw 3 ingangen op 3 verschillende maaiveld nivo’s en heeft iedere school een entree zonder trap te hoeven overbruggen. |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | multifunctioneel gebruik van de ruimten is voor deze doelgroep minder wensenlijk. Duidelijkheid en structuur is van belang. Derhalve is multifunctioneel gebruik |
Exploitatiekosten | er is gezocht naar een onderhoudsarm gebouw. Zo zijn er buiten o.a. aluminium puien toegepast, is er buiten geen schilderwerk |
- | - |