Projectgegevens
Opdrachtgever | SKOD (Stichting Katholiek Onderwijs Drimmelen) |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opdrachtgever | SKOD (Stichting Katholiek Onderwijs Drimmelen) |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
Aantal leerlingen (huidig/maximaal) | 157 / 240 |
---|---|
BVO (nieuwbouw/verbouw) | 1188 m2 (excl. verdieping 1 en 2: appartementen) / 0 |
Aantal m2 bvo voor onderwijs | 1012 m2 |
Aantal m2 bvo voor overige activiteiten | 176 m2 |
Overige activiteiten | Openbare bibliotheek en een Kunstuitleen. Boven de school zijn twee lagen appartementen gebouwd voor ouderen |
Medegebruikers van het gebouw | Bezoekers en personeel van zowel de bibliotheek als de Kunstuitleen; en de bewoners van de bovenliggende appartementen. |
Jaartal 1e initiatief tot project | 2008 |
---|---|
Datum bouwkundige oplevering | 26-04-2012 |
Ingebruikname project | 14-06-2012 |
Energieprestatiecoëficient (EPC) | Q/Q = 1,27 |
---|
Architectenbureau | Quadrant Architecten BNA, Zevenbergen |
---|---|
Overige ontwerpers en adviseurs | WHR Installatie-adviseurs, BredaIngenieursburo van Nunen b.v., RosmalenPhysicon, Nuenen |
Aannemer(s) | Zwaluwe Bouw, Zevenbergschen HoekKuijpers Installaties, RoosendaalVan Wanrooij Elektrotechniek, Dongen |
Investeringsbudget onderwijs | € 2.156.416,- |
---|---|
Type aanvullend bedrag | - |
Bedrag | - |
Aangewend voor | - |
Type aanvullend bedrag | - |
Bedrag | - |
Aangewend voor | - |
Type aanvullend bedrag | - |
Bedrag | - |
Aangewend voor | - |
Totale stichtingskosten | € 2.156.416,- |
Onderwerp | Aandachtspunt ontwerp | Ervaring dagelijks gebruik |
---|---|---|
Luchtkwaliteit | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Thermisch comfort | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Visueel comfort | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Akoestisch comfort | Heel belangrijk | Tevreden |
Materialisatie | Belangrijk | Tevreden |
Energieprestatie | Belangrijk | Neutraal |
ICT | Belangrijk | Tevreden |
Flexibiliteit | Belangrijk | Neutraal |
Uitbreidbaarheid | Neutraal | Neutraal |
Toegankelijkheid | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Neutraal | Tevreden |
Exploitatiekosten | Heel belangrijk | Neutraal |
Schooldirecteur: | Belangrijk | Niet ingevuld |
Luchtkwaliteit | Schooldirecteur: "goed" Architect: "De luchthoeveelheid wordt geregeld op basis van de ruimtetemperatuur en CO2 concentratie (maximaal 1000 ppm)." |
---|---|
Thermisch comfort | Schooldirecteur: "1 lokaal is lastig te reguleren, rest prima"Architect: "De lucht wordt ingeblazen via perforaties in het plafond, waardoor hinderlijke klachten zoals geluidshinder en tocht worden vermeden."De lucht wordt ingeblazen via perforaties in het plafond, waardoor hinderlijke klachten zoals geluidshinder en tocht worden vermeden. |
Visueel comfort | Schooldirecteur: "prima"Architect: "In de klaslokalen is het schoolvisionsysteem toegepast: afhankelijk van de activiteit wordt de lichtintensiteit en warmte van het licht aangepast. Zo kunnen verschillende settings worden gecreëerd; concentratie/rust/energie/standaard." |
Akoestisch comfort | Schooldirecteur: "goed" |
Materialisatie | Schooldirecteur: "watergedragen verf is wat zwakker" |
Energieprestatie | Schooldirecteur: "te kort in gebruik voor een compleet beeld" |
ICT | Schooldirecteur: "zelf een draadloos netwerk aangelegd" |
Flexibiliteit | Schooldirecteur: "niet echt van toepassing" |
Uitbreidbaarheid | Schooldirecteur: "niet van toepassing" |
Toegankelijkheid | Schooldirecteur: "prima" |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Schooldirecteur: "daar waar gevraagd wordt" |
Exploitatiekosten | Schooldirecteur: "te kort in gebruik voor een compleet beeld" |
Schooldirecteur: | - |