Projectgegevens
Opdrachtgever | Gemeente Vught / Stichting STROOMM |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
|
|
|
|
|
|
|
|
Opdrachtgever | Gemeente Vught / Stichting STROOMM |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
Aantal leerlingen (huidig/maximaal) | 289 / 350 |
---|---|
BVO (nieuwbouw/verbouw) | 1778 / - |
Aantal m2 bvo voor onderwijs | - |
Aantal m2 bvo voor overige activiteiten | - |
Overige activiteiten | - |
Medegebruikers van het gebouw | - |
Jaartal 1e initiatief tot project | niet ingevuld |
---|---|
Datum bouwkundige oplevering | 23-04-2009 |
Ingebruikname project | 11-05-2009 |
Energieprestatiecoëficient (EPC) | 0,88 |
---|
Architectenbureau | AS architecten, Tilburg |
---|---|
Overige ontwerpers en adviseurs | Ingenieursburo Ulehake, UdenTechnisch Adviesbureau Becks, Vught |
Aannemer(s) | Bouwbedrijf Hazenberg, Vught |
Investeringsbudget onderwijs | € 1.857.714,- excl. BTW |
---|---|
Type aanvullend bedrag | - |
Bedrag | - |
Aangewend voor | - |
Type aanvullend bedrag | - |
Bedrag | - |
Aangewend voor | - |
Type aanvullend bedrag | - |
Bedrag | - |
Aangewend voor | - |
Totale stichtingskosten | € 2.390.714,- excl. BTW |
Onderwerp | Aandachtspunt ontwerp | Ervaring dagelijks gebruik |
---|---|---|
Luchtkwaliteit | Heel belangrijk | Tevreden |
Thermisch comfort | Belangrijk | Tevreden |
Visueel comfort | Belangrijk | Zeer tevreden |
Akoestisch comfort | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Materialisatie | Belangrijk | Zeer tevreden |
Energieprestatie | Belangrijk | Tevreden |
ICT | Belangrijk | Tevreden |
Flexibiliteit | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Uitbreidbaarheid | Neutraal | Neutraal |
Toegankelijkheid | Neutraal | Tevreden |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Neutraal | Tevreden |
Exploitatiekosten | Belangrijk | Tevreden |
Openheid en transparantie | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Luchtkwaliteit | - |
---|---|
Thermisch comfort | - |
Visueel comfort | - |
Akoestisch comfort | - |
Materialisatie | - |
Energieprestatie | - |
ICT | - |
Flexibiliteit | Flexibele verwerkingsruimtenEen specifiek kenmerk van de Lichtstraat is het gegeven dat dit een school voor Jenaplan onderwijs betreft. Het onderwijs wordt vorm gegeven door een ritmische afwisseling van de basisactiviteiten gesprek, spel, werk en viering. De schooldirectie en het team van de Lichtstraat hadden met name bij de items werk en viering uitgesproken ideeën over hoe hun onderwijsconcept in ruimtelijke zin gestalte zou moeten krijgen. Zo wilden ze verwerkingsruimten voor de instructiemomenten en blokperioden, in de nabijheid en in het zicht van de groepsruimte. In de verwerkingsruimten kunnen kinderen zelfstandig met taken bezig zijn of instructie krijgen. Ofwel individueel, ofwel in een kleine groep.In het ontwerp is hier een antwoord op gegeven door de verwerkingsruimten voor de onderbouw en middenbouw tegenover de lokalen te plaatsen. Hierbij is het door toepassing van grote schuifwanden tussen gang en groepsruimte mogelijk een directe koppeling te maken tussen verwerkingsruimte en groepsruimte. Hierdoor kunnen ook twee groepsruimten gekoppeld worden met de verwerkingsruimte. Bij de bovenbouw is er voor gekozen de verwerkingsruimte onderdeel te maken van een royaler ganggebied, waarbij er met verrijdbare kasten ruimte afgescheiden kan worden. Ook hier is er een directe koppeling mogelijk met de groepsruimte. |
Uitbreidbaarheid | - |
Toegankelijkheid | - |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | - |
Exploitatiekosten | - |
Openheid en transparantie | - |