Projectgegevens
Opdrachtgever | Stichting Tabijn |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Opdrachtgever | Stichting Tabijn |
---|---|
Onderwijssoort | primair onderwijs |
Project | nieuwbouw |
Fotografie | - |
Aantal leerlingen (huidig/maximaal) | 225 / 225 |
---|---|
BVO (nieuwbouw/verbouw) | 1.695 m2 bvo school + 15 woningen / - |
Aantal m2 bvo voor onderwijs | 1.590 m2 bvo |
Aantal m2 bvo voor overige activiteiten | 105 m2 bvo |
Overige activiteiten | BSO - Peuterschool |
Medegebruikers van het gebouw | Medegebruikers vallen onder Stichting Tabijn |
Jaartal 1e initiatief tot project | 2008 |
---|---|
Datum bouwkundige oplevering | 16-07-2012 |
Ingebruikname project | 03-09-2012 |
Energieprestatiecoëficient (EPC) | EPC van school en woningen 1,19 |
---|
Architectenbureau | BBHD Architecten - projectarchitect Ronald van Hek |
---|---|
Overige ontwerpers en adviseurs | - Regent Vastgoedmanagement en Advies- Alcedo advies bouwfysica- Constuctiebureau Tentij- Klaver Klimaattechniek Installaties |
Aannemer(s) | - Bouwbedrijf Tervoort Egmond- Van der Gragt Ontwikkeling- GP Groot Terreininrichting |
Investeringsbudget onderwijs | € 1.934.759 |
---|---|
Type aanvullend bedrag | aanvullende investering schoolbestuur |
Bedrag | € 252.437 |
Aangewend voor | Buitenschoolse Opvang, Peuterschool |
Type aanvullend bedrag | aanvullende investering schoolbestuur |
Bedrag | € 33.613 + € 26.471 |
Aangewend voor | exploitatievoordeel ivm energiezuinig gebouwen en bijdrage post onvoorzien |
Type aanvullend bedrag | investering door projectontwikkelaar (bieding uit de aanbesteding) |
Bedrag | € 75.000 |
Aangewend voor | bouwkosten |
Totale stichtingskosten | € 2.337.406 |
Onderwerp | Aandachtspunt ontwerp | Ervaring dagelijks gebruik |
---|---|---|
Luchtkwaliteit | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Thermisch comfort | Heel belangrijk | Tevreden |
Visueel comfort | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Akoestisch comfort | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Materialisatie | Heel belangrijk | Tevreden |
Energieprestatie | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
ICT | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Flexibiliteit | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Uitbreidbaarheid | Neutraal | Neutraal |
Toegankelijkheid | Heel belangrijk | Tevreden |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Exploitatiekosten | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
BREEAM | Heel belangrijk | Zeer tevreden |
Luchtkwaliteit | • Ventilatie CO-2 gestuurd, zoveel mogelijk per cluster van ruimtes gestuurd; |
---|---|
Thermisch comfort | Gebruik van hoge isolatiewaarde van de vloeren, gevels en dak(en); |
Visueel comfort | • Benut daglicht zoveel als mogelijk, ter vervanging van kunstlicht;• Benut in de winter de zoninstraling, maar voorkom hinderlijke zonnestralen; |
Akoestisch comfort | In keuze van materialen/afwerkingen is vanuit bouwfysisch advies goed rekening gehouden met akoestiek van ruimtes |
Materialisatie | Belangrijk uitgangspunt hierin is dat het plan een gebiedsbepalende uitstraling verlangd, die in architectonische uitwerking en materialisatie tot uitdrukking moet komen. |
Energieprestatie | • In ontwerp zorg voor een groot accumulerend vermogen in het gebouw;• warmtebehoevende ruimtes op het zuiden te oriënteren enruimten met een hoge warmteproductie (leslokalen)op het noorden; |
ICT | • In ontwerp zorg voor een groot accumulerend vermogen in het gebouw;• warmtebehoevende ruimtes op het zuiden te oriënteren enruimten met een hoge warmteproductie (leslokalen)op het noorden; |
Flexibiliteit | Met als doel een gebouw te realiseren dat langdurig in staat is om huisvesting te bieden voor het onderwijs, evenals uit economische overwegingen, vormt flexibiliteit van het gebouw en de gebouwdelen een belangrijk uitgangspunt voor het ontwerp. |
Uitbreidbaarheid | Alle bouwkundige en installatietechnische voorzieningen in het gebouw zijn zodanig ontworpen dat in de toekomst een zeer grote mate van vrijheid blijft bestaan om het gebouw tegen een redelijke investering en op een overzichtelijke wijze aan te passen en of uit te breiden. |
Toegankelijkheid | Entrees zijn herkenbaar en goed gesitueerd ten opzichte van omgeving en schoolpleinen. |
Multifunctioneel (medegebruik van ruimten) | • Flexibele wanden om de lokalen te kunnen schakelen (bijvoorbeeld om van 2 lokalen 1 lokaal te kunnen maken).• Creëren van mogelijkheden in de groepen om hoeken ( bouwhoek, huishoek, speelhuis etc.) gezamenlijk te gebruiken.• Speellokaal eenvoudig als toneel te gebruiken in combinatie met aula• Planopzet heeft de mogelijkheid functies relatief eenvoudig te veranderen,• Mogelijkheid om per unit, stilteplekken/lokalen te creëren. |
Exploitatiekosten | Ten einde een optimaal exploitabel gebouw te verkrijgen is het gebouw ontworpen met duurzame, onderhoudsarme materialen. Detailleringen en materialen zijn functioneel, goed te reinigen en eenvoudig te onderhouden. |
BREEAM | De gemeente Castricum heeft voor de actualisering van de Strategische Visie Buitengewoon Castricum aangegeven de nieuw te ontwikkelen gebouwen energieneutraal te willen realiseren. Uitgangspunt voor de planvorming van de school en de woningen is de duurzaamheidstool Breeam waarbij de school en de woningen minimaal het predicaat "very good" dienen te halen. Het ambitieniveau voor de school is een hoger predicaat dan "very good". |